Pàgina 26

Dimarts,
07 de febrer de 2012
Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Opinió Sense RTVV no hi ha democràcia

Sense RTVV no hi ha democràcia

Correu electrònic Imprimeix PDF

El joc brut que se li atribuïx al PP en les passades eleccions autonòmiques i municipals no es limita a l'establiment de canals irregulars de finançament que el situen en posició d'avantatge respecte de la resta de forces polítiques. La transgressió de les regles del joc es completa amb el control i emmordassament d'RTVV. Sense una radiotelevisió pública objectiva, imparcial, plural i veraç, els processos electorals a la Comunitat Valenciana seguiran desvirtuats, i per això cal insistir en la denúncia i la reivindicació.

Uns mitjans públics de comunicació imparcials són vitals per a la salut democràtica. Una societat ben informada és una societat millor preparada, més lliure més culta i amb més criteris a l'hora d'escollir opcions en la vida, i de segur que és això el que més espanta ara mateix al PP valencià, que els ciutadans tinguen la llibertat que atorga el coneixement de la realitat.

No hi ha més eixida. El PP no pot sostindre més en el temps una política informativa anacrònica, antidemocràtica, i fins i tot anticonstitucional i contrària a l'ordenament jurídic. Els índex d'audiència d'aquest mes de juny, els pitjors de la història d'RTVV, són un indicador del rebuig social cap a eixes pràctiques, tant que agraden al PP els plebiscits quan es tracta d'eludir responsabilitats penals.

Hem arribat a extrems absolutament intolerables, pequè la meticulositat amb la qual RTVV es dedica a camuflar notícies de la forma més absurda i grotesca es pot considerar ja com a quirúrgica. La Llei de Creació de RTVV parla del fet que entre els principis que han d'inspirar l'activitat de l'ens estan la veracitat, imparcialitat i l'objectivitat en les informacions, la separació entre les informacions i les opinions, la identificació de les persones que les sustenten, la lliure expressió d'aquestes, i el respecte al pluralisme polític. No obstant això, ara per ara, RTVV, un ens sostingut amb els diners de tots els valencians, roman segrestada al servei del partit governant a la Generalitat i, per tant, no hi ha democràcia plena. És tan greu com sona, i tan hipòcrita com quan el PP critica Hugo Chávez per tancar mitjans privats.

Isabel Escudero és diputada del PSPV-PSOE i vicepresidenta segona de les Corts. Ací hi ha més articles d'aquesta autora.

Comentaris
Afegeix nou
+/-
Escriu comentari
Nom:
Correu:
 
Títol:
 
Marc Antoni  - Autocrítica   |26-07-2010 15:18:33
Estic totalment d'acord amb el comentari de Ciutadà Valencià, i és més, crec
que els militants del PSPV deurien fer autocrítica, perque la situació actual
que patim els valencians és responsabilitat en gran mesura del PSOE. Molta gent
milita al PSPV per tradició sense donar-se compte que el partit ja no és el de
fa vint anys, ara militeu en un partit de centre dreta, liberal i amb una visió
d'Espanya identica a la del PP. Si penseu que fent el que fa el PP manareu algun
dia esteu aviats, la gent prefereix l'original abans que la imitació , per molt
bona que siga.
Fede Miralles  - SI HOME, SI   |27-07-2010 13:42:29
Potser els socialistes haurien de fer com fa el Bloc, i potser així algun dia
manarien.
Marc Antoni  - Resposta a Fede Miralles   |29-07-2010 12:26:53
Senyor Miralles: Primer, no soc del Bloc. Segón, el Pspv ha perdut el suport de
la majoria social que va tindre i va en caiguda lliure. Creu que poden donar
consells a algú? Tercer, potser tens raó i els socialistes haurieu de fer com
fa el bloc i fer polítca amb el cor i defensar els valors en els que cregueu,
tal vegada us aniria millor.
Fede Miralles  - CARAM   |30-07-2010 12:29:57
Cony, encara sort que no ets del Bloc. Senyor Marc Antoni, parlant de majories
socials, si en algun lloc no està la majoria social després de 30 anys
d'experiments ideològics és en el Bloc, Iniciativa o com vullgues dir-li. Si
hi ha algun raig d'esperança de que algun partit concite una majoria social
suficient com per desallotjar a la dreta de les institucions és el PSPV. El
PSPV serà pitjor o millor, però el ben cert és que hi ha molta gent
tradicionalment lligada ideològicament a aquest partit pels motius que siguen.
No sé els motius, però és el qu hi ha. Així que tant de bo els partits a
l'esquerra de l'esquerra tingueren el suficient suport com per condicionar un
hipotètic govern autonòmic amb el PSPV.
Joan  - Ui   |30-07-2010 23:58:20
Miralles, eixe és el problema: el PSOE-PSPV és més del mateix. Quan perga el
PP manaran ells.
Canovas i Sagasta. Vaja panorama.
Al meu poble diuen: què
t'estimes més un bon pardal o un parell de rates?
Jo mateix  - VOLS DIR?   |27-08-2010 16:18:35
O potser si els del PSOE-Cv deixeu de fer com el PP algun dia manareu... No
trobes?
valencià de soca-rel  - PP=PSOE   |08-07-2010 01:18:05
El dia que governeu, ja vorem quan serà això, ja vorem que és el que feu
vosaltres.
L'única RTVV plural, democràtica, imparcial i valenciana només
podrà ser possible quan estiga en mans d'un partit valencianista, en les
vostres mans com en les del PP, que sou espanyolistes, sempre serà una RTVV de
baixa qualitat i de poca presència del valencià.
FEDE MIRALLES  - JA EL TENIM ACÍ   |09-07-2010 12:21:35
Ja tenim ací al que expedeix els carnets de valenciania. Amb eixa arrogància
no m'estranya que els que s'atribueixen la valenciania pura i casta no
aconsegisquen acaparar l'interès de ningú. Estem condemnats.
Carles   |07-07-2010 16:52:03
Totalment d'acord amb Fede Miralles. I afegisc que estic fart de les crítiques
BLOC - PSPV. El primer hauria de criticar UV i CV, que són els que
vertaderament li lleven suport electoral nacionalista i són prou més
espanyolistes que el PSPV. BLOC i PSPV són més a prop del que ells volen.
Miquel  - Ni PP ni PSOE   |05-07-2010 18:24:55
Totalment d'acord amb Joan i Ciutadà.

De cara a les properes eleccions, que
ningú no caiga en el parany que ens està parant el PSOE.

En les properes
eleccions, ni PP ni PSOE.

Són el mateix projecte espanyolista i antivalencià.
El mateix projecte provincià i sucursalista. Uns i altres al servei dels
interessos de la Gran Castella o Espanya.
Fede Miralles  - ESPERANÇA   |06-07-2010 12:05:23
El PSOE ja ha complit la seua promesa de democratitzar TVE canviant els estatuts
per evitar que tornen Urdazis i impedir noves temptacions manipuladores. La
situació de RTVV és massa sagnant com per a no lligar ben bé en el futur el
seu funcionament plural i imparcial. Així que deixeu-se de discursos de
verdulera i poseu de la vostra part per a que això siga possible.
Joan  - Vosaltres   |05-07-2010 17:14:21
Escudero eixa empresa i la seua estructura és creació del PSOE.
El que astora
és que no reconegueu l'error i presenteu una alternativa per que en el futur
siga pública i democràtica.
Tot el que arribeu a dir és que amb vosaltres
seria partidista del PSOE i tindria un tarannà altre que no el del PP.
Per
això no aneu enlloc. El vostre discurs és: tot està molt bé com està
excepte que no manem nosaltres.
I trigareu a manar!!!
Ciutadà Valencià  - No siguem hipòcrites...   |05-07-2010 11:10:09
Benvolguda Isabel, t'assegure que Canal Nueve i el panorama televisiu que ens
imposa el règim del PP em provoquen una repulsió i una vegonya com a mínim
tan grans com que et puguen provocar a tu, no ho dubtes.

Però no oblides que
Canal Nueve és allò que ja varen apuntar Juan Lerma (dels teus) i el seu
acòlit Amadeo Frabregat (ficat a Canal Nueve pels teus). No oblides que el PP
només ha fet que exagerar fins a la caricatura lamentable (i caríssima) allò
que va inventar Juan Lerma, del teu partit. La llavoreta que ha generat aquest
engendre lamentable és vostra, si haguésseu fet una televisió nacional,
lliure i digna per al País Valencià, el PP no ho hauria tingut tan fàcil per
a manipular, castellanitzar i atacar la nostra llengua. Ara no us queixeu
hipòcritament. El mèrit inicial i essencial de la merda que és Canal Nueve es
vostre i només vostre.

En tot cas, tot i que em semble hipòcrita per la teua

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Entrevistes

 

«S’hauria d’incentivar que hi haja terra cultivada. No podem apostar-ho tot al turisme i derivats»

Enric Balaguer és professor de Literatura Catalana a la Universitat d'Alacant. «Fulls de ruta», editat l'any 2002, arreplega columnes que ha publicat al diari «Información» d'Alacant. En 2006 va guanyar el premi d'assaig que convoca la Generalitat amb «La totalitat impossible», obra en la qual reflexiona sobre l'abandonament de la idea de totalitat a causa de la fragmentació i l'especialització de la vida, fet que ha atomitzat el saber. Ha analitzat ...

Publicitat


Warning: file_put_contents(/home/pagina26/public_html/cache/769257177333573c5a350bd5e03eadcd.spc) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/pagina26/public_html/libraries/simplepie/simplepie.php on line 8666

Warning: /home/pagina26/public_html/cache/769257177333573c5a350bd5e03eadcd.spc is not writeable in /home/pagina26/public_html/libraries/simplepie/simplepie.php on line 1779

Warning: file_put_contents(/home/pagina26/public_html/cache/769257177333573c5a350bd5e03eadcd.spc) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/pagina26/public_html/libraries/simplepie/simplepie.php on line 8666

Warning: /home/pagina26/public_html/cache/769257177333573c5a350bd5e03eadcd.spc is not writeable in /home/pagina26/public_html/libraries/simplepie/simplepie.php on line 1779

Tendències

Destacat

article thumbnail

Recorde que el superior del Seminari de València, quan jo hi estava, als anys setenta, em cridava, alguna vegada al seu despatx, per preguntar-me la meua opinió sobre el...
+ Llegir complet

article thumbnail

Després de la tràgica notícia de l’accident de José Tomás, que obria l’informatiu, els d’Antena 3 van donar la notícia de les consultes...
+ Llegir complet

article thumbnail

En només tres dies hem rebut una perfecta lliçó sobre com són els nostres polítics, i em temo que també sobre com és, almenys en part, el nostre país. Si dimarts el govern...
+ Llegir complet

Cercar Notícies

Webpagina26.com

Llibres

 

HHhH

 

«La casa de gel»

Joan Pons és llicenciat en filologia catalana per la Universitat de Barcelona. Autor d'una desena d'obres, «Sorra a les sabates» va ser triada en 2005 com una de les tres millors novel·les de l'any segons el jurat del premi Salambó. Un any...

Publicitat